Το web design της ιστοσελίδας είναι πολύ σημαντικό για την επιχείρησή σου,είναι η ψηφιακή σου εικόνα. Γι’ αυτό δεν πρέπει να την αμελείς.
Μια ιστοσελίδα που φαίνεται κομψή και μοντέρνα σήμερα θα μπορούσε να φαίνεται ξεπερασμένη σε λίγους μήνες.
Το 2019 θα υλοποιηθούν πολλά με βάση την εμπειρία των χρηστών: οι τάσεις σχεδιασμού ιστοσελίδων θα δώσουν προτεραιότητα στην ταχύτητα και το σχεδιασμό των κινητών τηλεφώνων, τα ελκυστικά απλά σχέδια με ασύμμετρες διατάξεις, τα εντυπωσιακά βίντεο στο background τα οποία έρχονται να δώσουν νέα εικόνα στις ιστοσελίδες.
Ταχύτητα
Πόσο χρονικό διάστημα νομίζετε ότι μπορείτε να κάνετε μια καλή εντύπωση σε έναν πιθανό πελάτη; Αν μιλάτε για αλληλεπίδραση μαζί τους online, έχετε λιγότερα από τρία δευτερόλεπτα.
Οι άνθρωποι τείνουν να είναι ανυπόμονοι. Σε μελέτες που έγιναν από το Akamai και το Gomez.com, το 50% των χρηστών αναμένουν ότι όταν κάνουν κλικ σε έναν ιστότοπο, θα πρέπει να φορτώσει μέσα σε δύο δευτερόλεπτα ή λιγότερο και ότι θα εγκαταλείψουν έναν ιστότοπο αν χρειαστούν τρία ή περισσότερα δευτερόλεπτα για φόρτωση.
Μπορεί η εικόνα της ιστοσελίδας σας να είναι ευχάριστη στον πελάτη, αλλά αν η ταχύτητα δεν είναι γρήγορη τότε πιθανόν ο χρήστης να εγκαταλείψει την ιστοσελίδα σας.Επίσης, με το Google Speed Update που τέθηκε σε ισχύ τον Ιούλιο του 2018, η Google έχει αρχίσει να δίνει προτεραιότητα στις ταξινομήσεις για ιστότοπους που φορτώνουν ταχύτερα από άλλους και είναι πιθανό ότι σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλες μηχανές αναζήτησης.
Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι ιστότοποι πρέπει να φορτώνονται γρηγορότερα, οπότε ο σχεδιασμός ιστοσελίδων πρέπει να δίνει προτεραιότητα στην ταχύτητα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σχεδιασμού.
Η εποχή των γιγάντιων φωτογραφιών, των μη συμπιεσμένων βίντεο και του φουσκωμένου Javascript έχουν τελειώσει. Ενώ μεγάλες εικόνες και βίντεο δεν έχουν φύγει από το σχεδιασμό ιστοσελίδων, το 2019 θα ενσωματωθούν με τέτοιο τρόπο ώστε να μην επιβραδύνουν τους χρόνους φόρτωσης.
Επίπεδη σχεδίαση
Το 2017, οι σχεδιαστές και οι προγραμματιστές άρχισαν να δημιουργούν καθαρές και απλές ιστοσελίδες για καλύτερη απόδοση κινητής τηλεφωνίας. Έκτοτε, ο αριθμός των αναζητήσεων κινητής τηλεφωνίας έχει αυξηθεί συνεχώς και ο σχεδιασμός για κινητές συσκευές για τους ιστοτόπους αποτελεί πλέον μια αναγκαιότητα, όχι μόνο μια επιλογή.
Τα καθαρά, μινιμαλιστικά σχέδια ή τα επίπεδη σχέδια χαρακτηρίζονται από γρήγορη φόρτωση και είναι σήμερα μοντέρνα και επιθυμητά για δύο σημαντικούς λόγους.
- Πρώτον, τόσο οι χρήστες κινητών όσο και τα προγράμματα περιήγησης επιφάνειας εργασίας μπορούν να βιώσουν ιστοσελίδες γρήγορης φόρτωσης.
- Δεύτερον, μπορούν να διατηρούν υψηλή αξία SEO.
Το επίπεδο σχέδιο βοηθά μια τοποθεσία να εκπληρώσει πολλές από τις απαιτήσεις ταχύτητας που οι μηχανές αναζήτησης αρχίζουν να απαιτούν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η επίπεδη σχεδίαση έχει αρχίσει να γίνεται δημοφιλής και θα συνεχίσει να είναι μοντέρνα το 2019.
Επίπεδη σχεδίαση δεν σημαίνει ότι όλα μειώνονται σε δύο διαστάσεις – είναι όλα σχετικά με τον μινιμαλισμό και τη χρηστικότητα. Είναι μια αισθητική του σχεδιασμού που επικεντρώνεται στα σημαντικά μέρη της ιστοσελίδας σας. Χρησιμοποιώντας φωτεινά χρώματα, η επίπεδη σχεδίαση είναι μια αναζωογονητική αλλαγή.
Παρά το γεγονός ότι είναι μινιμαλιστική, αυτό δεν σημαίνει ότι το επίπεδο σχέδιο είναι βαρετό. Σε αντίθεση με τα φωτεινά χρώματα και την απεικόνιση με απλές εικόνες και sans-serif γραμματοσειρές, το άθροισμα των μερών του επίπεδου σχεδίου έρχεται από κοινού για να προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία χρήστη που εντυπωσιάζει.
Δεδομένου ότι ο σχεδιασμός επίπεδης οθόνης δεν βασίζεται σε εικόνες που πρέπει να γοητεύει, δεν έχει μεγάλα ποσά πρόσθετων δεδομένων για φόρτωση όταν ένας χρήστης πλοηγείται στη σελίδα. Αυτό σημαίνει δύο σπουδαία πράγματα για τους κατόχους ιστότοπων: το πρώτο είναι ότι οι πελάτες ανεξάρτητα από το αν κάνουν περιήγηση στο κινητό ή με άλλο τρόπο, θα έχουν μια ευχάριστη εμπειρία γρήγορης φόρτωσης στον ιστότοπο. Δεύτερον, αυτά τα σχέδια φωτισμού και γρήγορης φόρτωσης κάνουν την ταχύτητα και τη βελτιστοποίηση της σελίδας πολύ, πολύ πιο γρήγορα – πράγμα που μοιάζει πραγματικά επιθυμητό με το Google, τον Bing και σχεδόν με κάθε άλλη μηχανή αναζήτησης. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, οι γρηγορότεροι χρόνοι φόρτωσης σημαίνουν ότι ο ιστότοπός σας έχει περισσότερες πιθανότητες να ταξινομήσει καλά, και με ένα συναρπαστικό σχεδιασμό οι χρήστες είναι ικανοί να παραμείνουν περισσότερο στο site σας.
Προτεραιότητα στο κινητό
Η ταχύτητα δεν είναι μόνο ο μόνος κυβερνήτης που χρησιμοποιεί η Google για τη μέτρηση ιστότοπων. Το 2015, οι αναζητήσεις κινητών τηλεφώνων ξεπέρασαν συνολικά τις αναζητήσεις απ΄τους υπολογιστές, καθιστώντας την αναζήτηση κινητής τηλεφωνίας την υψηλότερη μορφή αναζήτησης παγκοσμίως. Σύμφωνα με αυτό, η Google άλλαξε τους ιστότοπους ,τώρα δίνουν προτεραιότητα στους ιστότοπους για κινητά και όχι σε ιστότοπους που δεν είναι φιλικοί προς κινητά.
Με τις τοποθεσίες για κινητά να έχουν προτεραιότητα από τις τοποθεσίες των επιτραπέζιων υπολογιστών, δεν είναι περίεργο το γεγονός ότι η πρώτη σχεδίαση των κινητών έχει γίνει μια τάση. Ο πρώτος σχεδιασμός ιστοσελίδων για κινητά ήρθε για να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι ιστοτόποι σχεδιάζονται θεμελιωδώς. Το πρότυπο ήταν ότι ένας ιστότοπος θα σχεδιάζονταν μόνο για επιτραπέζιους ή φορητούς υπολογιστές και θα μπορούσε να προστεθεί και σχεδίαση φιλική προς κινητά. Ο πρώτος σχεδιασμός για κινητά κάνει ακριβώς το αντίθετο: αρχίζει με το σχεδιασμό του ιστότοπου για τον χρήστη κινητού πριν από τη δημιουργία μιας έκδοσης που θα λειτουργεί και για έναν χρήστη του υπολογιστή .
Και πάλι, αυτή η ώθηση προς την κατεύθυνση του κινητού πρώτου σχεδιασμού δεν βασίζεται μόνο σε παράγοντες κατάταξης ή SEO. Το οπτικό αποτέλεσμα είναι κάτι που θα ενισχύσει πρώτα απ ‘όλα την εμπειρία του χρήστη με τον ιστότοπο στη συσκευή, από τον οποίο πιθανότατα θα αναζητά. Αυτή η τάση σχεδιασμού ικανοποιεί τη ζήτηση που απαιτούν οι χρήστες κινητών τηλεφώνων και θα είναι πιθανώς η τάση για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Aσύμμετρη διάταξη
Τα ασύμμετρα σχέδια αφήνουν το στίγμα τους σε ολόκληρο τον κλάδο του σχεδιασμού ιστοσελίδων σε μεγάλο βαθμό. Παρά την ώθηση από πολλούς σχεδιαστές ιστοσελίδων προς το επίπεδο, γρήγορο, μινιμαλιστικό σχεδιασμό, υπάρχει επίσης ένα μεγάλο μέρος των σχεδιαστών που υποστηρίζουν τη φρέσκια, εντυπωσιακή εμφάνιση των “σπασμένων” σχεδίων.
Όταν μιλάμε για “σπασμένα” πλέγματα ή ασύμμετρη διάταξη, αναφερόμαστε στο σύστημα πλέγματος που έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και δεκαετίες σε όλα τα είδη σχεδίων, από ιστοσελίδες έως εφημερίδες έως εκτυπώσεις και διαφημίσεις. Ένα σύστημα πλέγματος βοηθά έναν σχεδιαστή να διατηρεί με ευκολία την ευθυγράμμιση και συνεπώς εύκολα να προσθέτει περιεχόμενο – εικόνες, τίτλοι – σε οποιοδήποτε μέσο, διατηρώντας τη δομή του δικτύου στην υποκείμενη διάταξη, διατηρώντας γενικά συμμετρία επίσης.
Οι σχεδιαστές είναι σε θέση να το επιτύχουν με τη προσεκτική και σκεπτόμενη θραύση του πλέγματος και την ιεραρχία με την προγραμματισμένη ασυμμετρία. Η χρήση ασυνήθιστων τοποθετήσεων, η διαστρωμάτωση με διαφορετικά χρώματα και υφές, η επανάληψη των ακανόνιστων σχεδίων, η χρήση του λευκού χώρου και η δημιουργική χρήση της τυπογραφίας δημιουργούν μια αίσθηση βάθους που δεν απαντάται κανονικά στις διατάξεις του πλέγματος.
Γεωμετρικά Σχήματα
Ως τάση μεταξύ του μινιμαλισμού και της ασύμμετρης διάταξης βρίσκεται η τάση των γεωμετρικών σχημάτων. Εάν νομίζετε ότι αυτό αναφέρεται σε απλά, ευκλείδεια γεωμετρικά σχήματα που μάθατε στο γυμνάσιο, όπως τρίγωνα, εξάγωνα και κύκλοι, τότε έχετε απόλυτο δίκιο.
Τα σχήματα μπορούν να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ επίπεδου και σπασμένου πλέγματος, λόγω του πόσο εύκολα μπορούν να ενσωματωθούν σε ένα σχέδιο. Απλά γεωμετρικά σχήματα με φωτεινά χρώματα μπορούν να δημιουργήσουν ενδιαφέρουσες άκρες και να φορτώσουν γρήγορα, ενώ εξακολουθούν να εμπλέκονται.
Αυτή η ευελιξία είναι ένα μεγάλο μέρος του γιατί τα σχήματα θα γίνουν τάση το 2019. Συχνά, τα γεωμετρικά σχήματα μπορούν εύκολα να εναρμονιστούν εύκολα δίπλα το ένα στο άλλο, δημιουργώντας γρήγορα την οργάνωση και την ιεραρχία.
Τα σχήματα είναι σαν τα χρώματα, καθώς υπάρχουν σκέψεις και συναισθήματα που οι άνθρωποι συσχετίζουν φυσικά με το καθένα. Τα ορθογώνια αντιπροσωπεύουν σταθερότητα, οι κύκλοι είναι ενότητα και τα τρίγωνα και οι ρόμβοι τη δύναμη. Η δημιουργική χρήση συγκεκριμένων σχημάτων ή συνδυασμών σχημάτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να διαμορφώσει τα συναισθήματα ή τα συναισθήματα που θα θέλατε να αισθάνονται οι επισκέπτες του ιστότοπού σας.
Τα σχήματα εύκολα θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε οπτική ιεραρχία και να επιστήσετε την προσοχή στα τμήματα μιας σελίδας που θέλετε να παρατηρούν οι επισκέπτες σας. Αυτός είναι ο λόγος που θα συνεχίσουμε να βλέπουμε γεωμετρικά σχήματα στο web design το 2019.
Video Backgrounds
Παρά τις μινιμαλιστικές τάσεις γρήγορης φόρτωσης και επίπεδου σχεδιασμού, τα βίντεο στο background εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά δημοφιλή.
Τα βίντεο είναι απλά πιο συναρπαστικά από το κείμενο ή τις εικόνες που θα είναι ποτέ. Πιθανότατα θα έχετε δει αυτή την τάση να εμφανίζεται στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Facebook τα τελευταία δύο χρόνια. Οι αναρτήσεις βίντεο έχουν προτεραιότητα σε άλλα είδη δημοσιεύσεων. Μάλιστα, διευκόλυναν την παρακολούθηση βίντεο με αυτόματη αναπαραγωγή σε σίγαση, ενώ περιηγείστε.
Όταν ένας χρήστης μπαίνει στον ιστότοπό σας και ένα βίντεο παίζει στο παρασκήνιο, είναι πιθανό να παραμείνει για να το παρακολουθήσει. Όσο περισσότερο μένει ο χρήστης στον ιστότοπό σας, τόσο πιο πιθανό είναι να το μετατρέψει σε πελάτη. Αυτό, με τη σειρά του, αυξάνει το χρόνο σας στο site metric, και όσο υψηλότερο είναι ο μέσος χρόνος στο site σας, τόσο καλύτερη είναι η SEO σας.
Η ισχύς του βίντεο κυριολεκτικά δεν μπορεί να αναφερθεί με λόγια – μεταφέρουν το μήνυμά σας γρήγορα και αποτελεσματικά. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν έχετε ένα σύνθετο μήνυμα για να εξηγήσετε στους χρήστες σας σε σύντομο χρονικό διάστημα ότι έχετε την προσοχή τους.
Τέλος, υπάρχει κάτι κομψό και μοντέρνο για ένα ιστορικό βίντεο σε έναν ιστότοπο. Εφόσον το βίντεο είναι σύντομο, έχει σίγαση και έχει ωραία, υψηλής ποιότητας εμφάνιση,μπορεί να κάνει πολλά για την επωνυμία σας.
Micro-Animations
Μια λεπτή αλλά αξιοσημείωτη τάση 2019 στο σχεδιασμό ιστοσελίδων είναι τα μικρο-κινούμενα σχέδια. Τα μικρο-κινούμενα σχέδια είναι ένας ισχυρός τρόπος για να παρέχετε μια ελκυστική και ικανοποιητική εμπειρία στον χρήστη σας καθώς περιηγείται στον ιστότοπό σας. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω των μικρών κινούμενων εικόνων που βοηθούν τον χρήστη να κατανοήσει τον ιστότοπο.
Οι περισσότεροι χρήστες απολαμβάνουν αυτές τις μικροεπεξεργασίες συνεχώς, τόσο στις πλατφόρμες περιήγησης για υπολογιστές όσο και για κινητά. Αυτά τα κινούμενα σχέδια βοηθούν τον χρήστη να γνωρίζει ότι κάνουν τις σωστές ενέργειες καθώς προχωρούν μέσω του ιστότοπού σας. Πατήσατε το κουμπί υποβολής στη φόρμα; Αλλάζει το χρώμα όταν κάνετε κλικ σε αυτό. Πώς ανανεώνετε γρήγορα τη σελίδα; Η μετακίνηση προς τα κάτω δημιουργεί μια κίνηση τραβήγματος για να σας ενημερώσουμε ότι ενεργοποιήσατε σωστά τη λειτουργία ανανέωσης.
Θυμηθείτε! Πως τα κινούμενα αντικείμενα όπως τα βίντεο βοηθούν στη διατήρηση και την προσοχή των χρηστών; Αυτές οι κινήσεις, αν και είναι μικρά κινούμενα σχέδια, βοηθούν να τραβήξουν το μάτι του χρήστη και να δημιουργήσουν μια εμπλουτισμένη εμπειρία γι ‘αυτούς καθώς περιηγούνται σε έναν ιστότοπο. Με τη σειρά του, η σωστή χρήση των μικρο-κινούμενων σχεδίων δημιουργεί οπτική ιεραρχία σε μια ιστοσελίδα, οδηγώντας τους επισκέπτες προς τα σημεία μετατροπής σας και στη συνέχεια επιβραβεύοντας τους για την πλήρωσή τους.
Chatbot / Machine Learning
Τα τελευταία χρόνια, η αλληλεπίδραση και η επικοινωνία με τα bots έχει γίνει όλο και πιο φυσιολογική. Τα ρομπότ, ή τα chatbots, γίνονται ολοένα και πιο συνηθισμένα σε ιστότοπους. Είναι πολύ πιθανό να μιλήσατε με ένα την τελευταία φορά που κάνατε κλήση από τον παροχέα υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας σας.
Όταν άρχισαν να κυκλοφορούν για πρώτη φορά πριν από 20 χρόνια, αυτά τα bots φαίνονταν να δυσκολεύουν να λύσουν προβλήματα (θυμηθείτε να προφέρετε τις εντολές σας με έναν δυναμικό και σταθερό τόνο) αλλά με την πάροδο των ετών, έχουν πιο έξυπνες υπηρεσίες με τη βελτίωση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και της εκμάθησης μηχανών. Αυτά βοηθούν το Google να δημιουργήσει αυτόματες φράσεις όταν αρχίσετε να πληκτρολογείτε στη γραμμή αναζήτησης.
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο το Facebook μας γνωρίζει τόσο καλά. Το Facebook ρωτάει αν θέλουμε να επισημάνουμε τον εαυτό μας σε μια φωτογραφία, χρησιμοποιεί επίσης δεδομένα τοποθεσίας και έτσι μαθαίνει τις συνήθειες μας, έτσι ώστε να γνωρίζει ακριβώς ποιες διαφημίσεις, συμβάντα και πληροφορίες θα μας δείξουν.
Τα chatbots και η εκμάθηση μηχανών θα συνεχίσουν να βελτιώνουν τις αλληλεπιδράσεις των χρηστών με τους ιστότοπους, ειδικά επειδή η λειτουργικότητα αυτόματης απάντησης που είναι χαρακτηριστική στα περισσότερα chatbots μπορεί να αλληλεπιδράσει άψογα με τους χρήστες για εσάς και να παρέχει άψογη εξυπηρέτηση πελατών εκ των προτέρων. Αυτό ξεκινά τη σχέση σας με τους πιθανούς πελάτες,ενώ ταυτόχρονα συλλέγει πληροφορίες για την ομάδα πωλήσεών σας προτού αρχίσουν να αλληλεπιδρούν πραγματικά.
Το 2019, αυτή η τεχνολογία θα συνεχίσει να τελειοποιείται και να ενσωματώνεται στις ιστοσελίδες της εταιρείας. Σύντομα, οι αλληλεπιδράσεις ιστού θα γίνουν απρόσκοπτες. Φανταστείτε έναν ιστότοπο που ήδη γνωρίζει ακριβώς τι αναζητά ο πελάτης σας, αναλύοντας απλώς τις προηγούμενες αλληλεπιδράσεις με την εταιρεία σας. Η εξυπηρέτηση πελατών μέσω του διαδικτύου γίνεται όλο και πιο γρήγορη και πιο αποτελεσματική καθημερινά, χάρη σε αυτές τις νέες τεχνολογίες. Μην το παραβλέπετε λοιπόν στο σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας.
Σχεδίαση Web 2019
Το 2019 μπορεί να φαίνεται σαν το Janus των ετών για το σχεδιασμό ιστοσελίδων: από τη μια πλευρά είναι οι δελεαστικές οπτικές των ασύμμετρων σχεδίων και των βίντεο στο background. Από την άλλη πλευρά είναι τα όμορφα αλλά πρακτικά επίπεδης σχεδίασης. Καθώς αλλάζουν οι τάσεις, το ίδιο συμβαίνει και με τη βιομηχανία. Η διαμονή σας στην κορυφή αυτών των τάσεων θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε την ιστοσελίδα σας φρέσκια, όμορφη και ευχάριστη στους χρήστες.