
Οι περισσότεροι ελεύθεροι επαγγελματίες δεν αφιερώνουν συχνά χρόνο για να καταγράψουν τους πελάτες τους. Σ’ αυτό το post θα δούμε 3 Συμβουλές που βοηθάνε χωρίς κόστος την αύξηση των εσόδων σου, μετατρέποντας τους ενδιαφερόμενους για το προϊόν ή τις υπηρεσίες σου σε μελλοντικούς πελάτες.
1) Αρχικά Όρισε αυτούς που σε ενδιαφέρουν στοχευμένα
Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να κάνεις είναι να καταγράψεις το πεδίο δράσης σου. Με άλλα λόγια, τις δουλειές που θα ήθελες να κλείσεις μέσα σε κάποιο χρονικό διάστημα ή να οριστικοποιήσεις κάποιες συμφωνίες που δεν προχωρούν όπως θα ήθελες ή σε ποιους πελάτες θα ήθελες να απευθυνθείς για να πουλήσεις το προϊόν σου. Ακόμα λοιπόν και να μην προχώρησε η συνεργασία με κάποιον πελάτη, καλό θα είναι να κρατάς πάντα σημειώσεις για την κάθε επαφή.
Ενδεικτικά, μπορείς να σημειώσεις τα παρακάτω:
- Ονοματεπώνυμο πελάτη
- Όνομα εταιρείας (Αν υπάρχει)
- Ιστοσελίδα
- Email, αριθμός τηλεφώνου ή άλλα στοιχεία επικοινωνίας
- Τελευταία ημέρα συνάντησης
- Άλλες πληροφορίες
Με υπογράμμιση είναι αυτά που θεωρώ εγώ προσωπικά “Απαραίτητα” για να έχεις. Επίσης προσπάθησε να τα καταγράφεις κατευθείαν σε ένα excel για την διευκόλυνση σου αργότερα.
2) Κράτησε επαφή
Η επαφή με τους πελάτες σου είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς σου. Ωστόσο, δεν χρειάζεται να σπαταλάς πολλή ενέργεια στην προσπάθειά σου να κρατάς επαφή με παλαιούς και νέους πελάτες.
3 απλοί τρόποι είναι οι παρακάτω:
Newsletters: Ρώτησε τους πελάτες σου αν θα ήθελαν να ενημερώνονται για τα νέα της δουλειάς σου μέσω emails. Είναι ένας απλός και εύκολος τρόπος για να κρατάς επαφή με τους πελάτες σου. Ωστόσο, ποτέ μην στέλνεις μηνύματα σε περίπτωση που δεν έχεις την έγκρισή τους, καθώς αυτό θα μπορούσε να έχει αρνητικά αποτελέσματα.
Social Media: Αναζήτησε τους πελάτες σου, παλαιούς και νέους, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εφόσον είσαι ενεργός χρήστης. Μπορείς να μοιράζεσαι οτιδήποτε σχετικό με τη δουλειά σου, να γνωρίσεις νέους πελάτες ή ακόμα και να αλληλεπιδράσεις με τους παλαιούς σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.
Προώθησε χρήσιμες πληροφορίες: Αν βρεις κάποια χρήσιμη πληροφορία που μπορεί να αφορά κάποιον πελάτη σου, καλό θα είναι να την προωθήσεις. Θα εκτιμήσουν όχι μόνο την κίνησή σου, αλλά θα τους βοηθήσεις και έμπρακτα σε κάτι που πιθανόν να τους αφορά και να τους απασχολεί.
3) Ψάξε για νέες ευκαιρίες προώθησης και διαφήμισης
Το να φαίνεται η επιχείρηση σου σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία αλλά και δίνοντας περισσότερες δυνατότητες επαφής και πώλησης στους πελάτες σου, μόνο καλό μπορεί να κάνει. Βλέπεις ο ανταγωνισμός ανεβαίνει αλλά και οι τρόποι που πλέον ο κόσμος αναζητά πληροφορίες, υπηρεσίες ή κάνει τις αγορές του, έχει αρχίσει ήδη να αλλάζει.Καλό είναι να προσφέρεις πάντα περισσότερα απο τον ανταγωνισμό και να μένεις στο μυαλό των πελατών σου, χρησιμοποιώντας νέους τρόπους προσέγγισης των ενδιαφερόμενων, μένοντας πάντα ενήμερος για τις εξελίξεις. Ε-shop, ιστοσελίδα, email marketing και διαφήμιση στα social media είναι μερικοί τρόποι στο διαδίκτυο, για να πετύχεις τα παραπάνω και να μένεις πάντα στο μυαλό των πελατών σου.